INTERVAL X

Interval X este o instalatie compusa din trei parti:
1. un corp realizat dintr-o parte circulara, cu un paralelipiped in mijloc, ce se termina cu un acvariu, in care, intr-un lichid albastru si cu bule pluteste un cap din gips; partea circulara este facuta din metal alternand cu sticla, prin care este raspandita lumina de neon; o lumina este de asemenea proiectata spre cap de dedesubt;
2. mai multe tuburi facute de mana, cu neon la interior;
3. un sunet, asemenea celui al unui obiect care se scufunda.
In aceasta forma, lucrarea a fost expusa la galeria "2Meta" din Bucuresti, in aprilie 2003, ca parte a proiectului "un curator - un artist - o lucrare". In spatiul alb, dar mic al galeriei, lucrarea arata mai degraba artificial si crea un efect claustrofobic. Acesta era de fapt scopul sau principal: sa creeze un efect straniu asupra privitorului, sa-l scoata din starea lui obisnuita. Era un fel de distanta intre spatiul "exterior" si "interiorul" galeriei: un interval.
Elementul X as fi probabil eu, si capul din acvariu ar putea fi privit ca un auto-portret.
Lucrarea mi-a devenit mai clara si si-a pierdut caracterul artificial cand a trebuit s-o expun a doua oara, pentru examenul de licenta.
Atunci a trebuit sa-i regandesc in primul rand modul de expunere, sa-l adaptez pentru un spatiu total diferit, si in al doilea rand sa-i gasesc similitudinile cu pictura, pentru a o justifica drept proiect de licenta de la o facultate de pictura destul de conservatoare.

Daca la galeria 2Meta Interval X semana mai mult cu o platforma de decolare si era destul de a-temporala si in afara unui context precis, la galeria Dalles (unde a avut loc expozitia de absolvire a colegilor mei) ea a devenit relevanta pentru conditia mea la capatul a 5 ani de studiu al picturii. Distanta dintre cele 2 elemente principale ale lucrarii a devenit o separare aproape de nesuportat vizual si sunetul si-a pierdut rolul unificator.
Celalalt eu al meu, "alien"-ul proiectat, era prizonier in carcasa rigida, ce reprezenta pentru mine toate constrangerile din timpul scolii; tuburile "iluminate" si "iluminante", cu aceeasi consistenta poetica, isi aratau aici semnificatia "vizionara": daca prima data ele se intersectau, undeva in sus, aici ele erau, fara dubiu, paralele, si erau asemenea viitorului la care priveam: stranii, nesigure si nelinistitoare.