Brand description
TOXIC-clothing este un brand de toale pt tineret care in afara de aspectul
estetic racordat la tendintele actuale din fashion are si un continut in ideea
imprimeurilor folosite. Cum spune si sloganul brand-ului " Fashion is
not an image it's an attitude".
Imprimeurile nu mai sint un simplu factor ornamental ci transmit diverse mesaje,
evenimente sociale sau prezinta viata in mediul ei : gun culture, suburbia,
delinquent-gangs, etc.
Modul in care se produce acest lucru nu este unul redundant de genul "No
war".
Limbajul folosit este unul universal prezent in toata lumea care tine de net,
MTV, computer-games.
Toxic nu este un brand de mase, adica nu produce decit serii mici, atent alese.
In toata lumea ideea de uniforma a disparut, fiecare dorind sa devina individ
chiar si prin vestimentatie.
De aici si interesul trezit de Toxic in mediile tinerilor din diverse zone:
Germania, Austria, Indonezia, Romania, etc.
Ce poate fi mai adevarat decit sa vezi ca arta pe care o faci e purtata de
oamenii din diferite medii fara a avea dificultatea uneori tipica
"produselor artistice" de a o intelege.
In opinia producatorilor acestui brand arta trebuie sa iasa din mediul in
care e consumata doar de un cerc restrins de public si tot timpul acelasi.
Depasite sint si discutiile interminabile pe tema: dar daca e comerciala,
cum
mai e arta?
Pentru mai multe detalii privind TOXIC-clothing, vizitati
www.toxic-clothig.ro
Cosmin Gradinaru
Art-director TOXIC-clothing
Europa Centrala, de Est si de Sud Est, regiunea cu care KulturKontakt lucreaza de mai bine de 12 ani, este mai mare decat mi-am inchipuit. In cei doi ani de cand lucrez pentru KulturKontakt Austria imaginea pe care o aveam despre "est" s-a schimbat, in primul rand a devenit mai sofisticata. Regiunea prin care, plina de curiozitate, am calatorit in perioada de dupa 1989, a capatat de atunci o forma proprie a ei, odata cu toate intalnirile, experientele si proiectele colaborative cu personaje individuale. Si, vazuta astfel, nu exista aceasta CEE. "Europa Centrala, de Est si de Sud-Est" este un termen geografic care, inevitabil, nu poate exprima corect complexitatea acestei regiuni.
Odata cu explozia din urmatorii ani si extinderea Uniunii Europene, n-ar trebui sa pierdem din vedere faptul ca tarile din Europa de Est si de Sud-Est sunt deja tari europene, si nu ca ele ar trebui sa devina europene. Suntem in acelasi timp legati si despartiti de o istorie comuna, pe care, in cea mai mare parte, nici macar n-o cunoastem.
Intalnirile mele cu artisti din Romania, Bulgaria, Polonia, Slovacia, Cehia, Rusia, Ungaria, Slovenia, Serbia-Muntenegru si Albania m-au invatat sa privesc si sa ascult cu mai multa atentie. Din ceea ce vad si aud, Estul si Vestul sunt coordonate foarte imprecise. In arta - sau cel putin asa pare - ele vor trebui sa-si piarda relevanta.
Christine Bruck.
Fondata in 1998, Asociatia Culturala ECUMEST isi propune sa lanseze
initiative care sa duca la dezvoltarea si profesionalizarea sectorului
cultural si la imbunatatirea cadrului in care acest sector functioneaza in
Romania si in tarile din estul Europei. ECUMEST deruleaza o varietate de
activitati in domeniul politicilor culturale, al dezvoltarii profesionale
in
domeniul managementului cultural, al promovorarii mobilitatii artistilor si
mediatorilor culturali, precum si al sustinerii presei culturale din
intreaga regiune. Aceste activitati de mediere si acompaniere (prin
furnizarea de informatie si expertiza, prin medierea parteneriatelor, prin
furnizarea de servicii sau sustinerea directa) sint adresate sectorul
creativ (si in special tinerilor artisti), decidentilor in plan politic,
administratorilor si mediatorilor culturali. In plus, ele sint realizate pe
baza unui amplu partneriat cu indivizi si organizatii culturale publice si
private din Romania si intreaga Europa. Va prezentam pe scurt in continuare
principalele proiecte si programe in derulare, mai multe informatii despre
acestea si toata gama de activitati ale asociatiei putind fi obtinute la
www.ecumest.ro.
In prezent sint in pregatire o serie de proiecte dintre care
am aminti
lansarea, in toamna acestui an, in cadrul programului ARCult, a unei baze
de
date online privind legislatia cu incidenta asupra domeniului cultural in
Romania (proiect realizat cu sprijinul Fundatiei Concept); sustinerea a zece
proiecte in domeniul politicilor culturale in toata regiunea sud-est
europeana, in cadrul amplului program "Policies for Culture" derulat
in
colaborare cu Fundatia Culturala Europeana din Amsterdam (si care propune
o
varietate de activitati de informare, consultanta, training, cercetare,
proiecte de analiza si dezvoltare de politici culturale in sud-estul
Europei); colaborarea strinsa cu Universitatea de Arta din Belgrad si
Institutul Francez din Bucuresti in lansarea si coordonarea programului
regional de Masterat in management si politici culturale in Balcani de la
Belgrad, deschis si studentilor romani care sint si sustinuti printr-un
numar de burse de studiu.
In cadrul platformei informale Press Stress Group (ce aduce
impreuna
revistele Dilema, La&i, Observator Cultural si 22) si cu sprijinul Fundatiei
Pro Helvetia, este in curs de derulare un proiect pilot de abonamente la
reviste culturale adresate liderilor de opinie din provincie care nu au
acces la aceste reviste; in cadrul aceleiasi paltforme si in colaborare cu
Institutul Goethe si cu sustinerea Pactului de Stabilitate, in decembrie va
fi organizat un simpozion regional privind revistele culturale si rolul lor
ca platforme de comunicare si dezbatere in tarile din sud-estul Europei.
De asemenea, ECUMEST urmareste realizarea pe termen mediu
a unui fond de
mobilitate si creativitate pentru tinerii artisti din Romania si din regiune
prin implicarea mediului de afaceri din tara.
Mai multe informatii la www.ecumest.ro.
Oana Radu
Director de programe - Ecumest