Klaus, Klaus comes by foot, 2001-2003

Klaus, Klaus vine si pe jos

6 Continents Serge Ziegler Galerie Zürich

Artforum Berlin 2001

The Project New York

Centre Culturel Suisse Paris

Persoana Klaus in intregimea ei este expusa, din punct de vedere fizic precum si imaterial. Relatia persoanei Klaus cu mediul inconjurator precum si reactia si participarea mediului inconjurator la viata persoanei Klaus constituie partea performativa a lucrarii. Klaus Bockting a fost "expus" in 2001 la Serge Ziegler Galerie miscandu-se liber in oras pentru doua saptamani. Presentarea urmatoare a avut loc la Artforum Berlin 2001. Prin invitatia galeriei The Project din New York si a Centre Culturel Suisse din Paris s-au nascut editii noi a lucrarii Klaus, Klaus kommt auch zu Fuß (Klaus, Klaus vine si pe jos). De aceasta data a fost "expusa" Rose Marie Klaus care traieste la New York. Documentarea lucrarii care se manifesta prin presenta sau absenta persoanei Klaus se face prin relatarea orala sau mass media.

Presa:

"Ein Kunstagent in Sachen Zürich", Tagesanzeiger Zürich, May 2001, by Simon Maurer

"Nachgefragt", ART nr. 7, Juli 2001, by Christine Kremer

"Chronik der angesagten Normalität", d´Land Kultur, Oktober 2001, by Boris Kremer

"Klaus, Klaus kommt zu Fuß", Balkon nr.8, September 2001, by Dan Perjovschi Artforum Berlin 2001, Bericht+Klaus statement about the artfair, ORB, October 2001

"Weekend Update", Artnet.com, 16.01.2002, by Walter Robinson

"Out in New York, People", Artnet.com, 10.01.2002, by Mary Barone

Space Co-Opted, 2001

Ricci Albenda, Robert Barry, Art Domantay

Gretchen Faust, Jonathan Horowitz

Cary Leibowitz/Candyass, Siobhan Liddell

Sol LeWitt, Kara Walker, Karin Sander

36 x 26 x 14 Feet

Gallery Andrew Kreps, New York

The Project, New York

Expozitia de grup Space Co-opted a fost apropriata si publicata ca informatie pe o eticheta in Andrew Kreps Gallery. Naratia care se naste prin informatia citita dupa eticheta este relatata mai departe prin limbaj. Ideea care sta la baza acestei lucrari "imateriale" se refera la faptul cum arta functioneaza ca informatie, cum "se plimba" prin cercurile artistice si cum ramane in schimbare. In afara de materializarea ei prin limba vorbita, lucrarea se manifesta mai departe prin mass media folosind aceasta ca un protocol oficial in timp.

Presa:

"Voice choices", by Levin, Village Voice 17.07.2001