Klaus, Klaus comes by foot, 2001-2003
Klaus, Klaus vine si pe jos
6 Continents Serge Ziegler Galerie Zürich
Artforum Berlin 2001
The Project New York
Centre Culturel Suisse Paris
Persoana Klaus in intregimea ei este expusa,
din punct de vedere fizic precum si imaterial. Relatia persoanei Klaus
cu mediul inconjurator precum si reactia si participarea mediului inconjurator
la viata persoanei Klaus constituie partea performativa a lucrarii.
Klaus Bockting a fost "expus" in 2001 la Serge Ziegler Galerie miscandu-se
liber in oras pentru doua saptamani. Presentarea urmatoare a avut loc
la Artforum Berlin 2001. Prin invitatia galeriei The Project din New
York si a Centre Culturel Suisse din Paris s-au nascut editii noi a
lucrarii Klaus, Klaus kommt auch zu Fuß (Klaus, Klaus vine si pe jos).
De aceasta data a fost "expusa" Rose Marie Klaus care traieste la New
York. Documentarea lucrarii care se manifesta prin presenta sau absenta
persoanei Klaus se face prin relatarea orala sau mass media.
Presa:
"Ein Kunstagent in Sachen Zürich", Tagesanzeiger
Zürich, May 2001, by Simon Maurer
"Nachgefragt", ART nr. 7, Juli 2001, by Christine
Kremer
"Chronik der angesagten Normalität", d´Land Kultur,
Oktober 2001, by Boris Kremer
"Klaus, Klaus kommt zu Fuß", Balkon nr.8, September
2001, by Dan Perjovschi Artforum Berlin 2001, Bericht+Klaus statement
about the artfair, ORB, October 2001
"Weekend Update", Artnet.com, 16.01.2002, by
Walter Robinson
"Out in New York, People", Artnet.com, 10.01.2002,
by Mary Barone
Space Co-Opted, 2001
Ricci Albenda, Robert Barry, Art Domantay
Gretchen Faust, Jonathan Horowitz
Cary Leibowitz/Candyass, Siobhan Liddell
Sol LeWitt, Kara Walker, Karin Sander
36 x 26 x 14 Feet
Gallery Andrew Kreps, New York
The Project, New York
Expozitia de grup Space Co-opted a fost apropriata
si publicata ca informatie pe o eticheta in Andrew Kreps Gallery. Naratia
care se naste prin informatia citita dupa eticheta este relatata mai
departe prin limbaj. Ideea care sta la baza acestei lucrari "imateriale"
se refera la faptul cum arta functioneaza ca informatie, cum "se plimba"
prin cercurile artistice si cum ramane in schimbare. In afara de materializarea
ei prin limba vorbita, lucrarea se manifesta mai departe prin mass media
folosind aceasta ca un protocol oficial in timp.
Presa:
"Voice choices", by Levin, Village Voice 17.07.2001